BİRİNCİ YIL
I. YARIYIL
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | AKTS | Türü |
---|---|---|---|---|---|---|
TUR 101 | Türkçe I Yazılı Anlatım | 2 | 0 | 2 | 2 | Z |
İNG 101 | Yabancı Dil I | 3 | 0 | 3 | 3 | Z |
AEİ 101 | Antrenörlük Eğitimi Ve İlkeleri | 3 | 0 | 3 | 5 | Z |
ANT101 | İnsan Anatomisi Ve Kinezyolojisi | 3 | 0 | 3 | 5 | Z |
BES 101 | BES101 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri | 3 | 0 | 3 | 5 | Z |
SBİ 101 | Sağlık Bilgisi Ve İlkyardım | 2 | 2 | 3 | 5 | Z |
YUZ 101 | Yüzme | 2 | 2 | 3 | 5 | Z |
KAR100 | Kariyer Planlama | 0 | 0 | 0 | 0 | Z |
Kredi | 18 | 4 | 20 | 30 |
II. YARIYIL
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | AKTS | Türü |
---|---|---|---|---|---|---|
TUR 102 | Türkçe Ii Sözlü Anlatim | 2 | 0 | 2 | 2 | Z |
İNG 102 | Yabanci Dil Ii | 3 | 0 | 3 | 3 | Z |
BİL 102 | Bilgisayar | 3 | 0 | 3 | 5 | Z |
ATL 102 | Atletizm | 2 | 2 | 3 | 4 | Z |
BSÖ114 | Cimnastik | 1 | 2 | 2 | 4 | Z |
DBG 102 | Sporda Davranış Bilimlerine Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 | Z |
SÖD 104 | Sporda Ölçme ve Değerlendirme | 2 | 0 | 2 | 4 | Z |
SYS 104 | Sporda Yetenek Seçimi | 2 | 0 | 2 | 4 | Z |
Kredi | 18 | 4 | 20 | 30 |
İKİNCİ YIL
III. YARIYIL
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | AKTS | Türü |
---|---|---|---|---|---|---|
AIT101 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 2 | 0 | 2 | 2 | Z |
AEI 203 | Antrenörlükte Etkin İletişim | 2 | 0 | 2 | 3 | Z |
ATB 201 | Antrenman Bilgisi I | 3 | 0 | 3 | 4 | Z |
BİS 201 | Seçmeli Bireysel Sporlar I | 2 | 2 | 3 | 5 | S |
SBS 203 | Sporcu Beslenmesi | 3 | 0 | 3 | 3 | Z |
SFZ 201 | Spor Fizyolojisi I | 3 | 0 | 3 | 3 | Z |
THE201 | Temel Hareket Eğitimi | 2 | 2 | 3 | 5 | Z |
TSP203 | Seçmeli Takım Sporları | 1 | 4 | 3 | 5 | S |
Kredi | 18 | 8 | 22 | 30 |
IV. YARIYIL
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | AKTS | Türü |
---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi Iı | 2 | 0 | 2 | 2 | Z |
ATB 202 | Antrenman Bilgisi Ii | 3 | 0 | 3 | 4 | Z |
BİS 202 | Seçmeli Bireysel Sporlar Ii | 2 | 2 | 3 | 5 | S |
SPG 204 | Spor Pedagojisi | 2 | 0 | 2 | 3 | Z |
SPS 202 | Spor Psikolojisi | 3 | 0 | 3 | 3 | Z |
SFZ 202 | Spor Fizyolojisi Ii | 3 | 0 | 3 | 5 | Z |
STD 202 | Seçmeli Teorik I | 2 | 0 | 2 | 3 | S |
TSP 204 | Seçmeli Takim Sporlari Ii | 1 | 4 | 3 | 5 | S |
Kredi | 18 | 6 | 21 | 30 |
ÜÇÜNCÜ YIL
V. YARIYIL
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | AKTS | Türü |
---|---|---|---|---|---|---|
BİS 301 | Seçmeli Bireysel Sporlar Iii | 2 | 2 | 3 | 5 | S |
PSG303 | Psikomotor Gelişim | 2 | 0 | 2 | 3 | Z |
SDM 303 | Dopingle Mücadele | 2 | 0 | 2 | 3 | Z |
SPO 303 | Sporda Performans Ölçümleri | 1 | 2 | 2 | 3 | Z |
SRS 303 | Spor Sosyolojisi | 2 | 0 | 2 | 3 | Z |
STD 301 | Seçmeli Teorik Ii | 2 | 0 | 2 | 3 | S |
TSP 301 | Seçmeli Takim Sporlari Iii | 1 | 4 | 3 | 5 | S |
UZD 301 | Uzmanlik Dali I | 3 | 2 | 4 | 5 | ZS |
Kredi | 15 | 10 | 20 | 30 |
VI. YARIYIL
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | AKTS | Türü |
---|---|---|---|---|---|---|
BİS 302 | Seçmeli Bireysel Sporlar Iv | 2 | 2 | 3 | 5 | S |
ÇKS 304 | Çocuk Ve Spor | 2 | 0 | 2 | 4 | Z |
DAS304 | Doğa Sporlari | 2 | 2 | 3 | 4 | Z |
EGZ302 | Egzersiz Ve Yaşam Koçluğu | 1 | 2 | 2 | 3 | Z |
SYR 302 | Spor Yaralanmalari Ve Rehab | 2 | 0 | 2 | 3 | Z |
SBO 304 | Sporda Beceri Öğrenimi | 2 | 0 | 2 | 3 | Z |
STD 302 | Seçmeli Teorik Iii | 2 | 0 | 2 | 3 | S |
UZD 302 | Uzmanlik Dali Ii | 3 | 2 | 4 | 5 | ZS |
Kredi | 16 | 8 | 20 | 30 |
DÖRDÜNCÜ YIL
VII. YARIYIL
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | AKTS | Türü |
---|---|---|---|---|---|---|
ARP401 | Araştirma Projesi I | 2 | 0 | 2 | 3 | Z |
STD 401 | Seçmeli Teorik Iv | 2 | 0 | 2 | 3 | S |
SUİ 401 | Sporda Uygulamali İstatistik | 1 | 2 | 2 | 3 | Z |
SYO 403 | Sporda Yönetim Ve Organizasyon | 2 | 0 | 2 | 3 | Z |
ÜOS401 | Üniversite Ortak Seçmeli I | 1 | 2 | 2 | 5 | S |
UZD403 | Uzmanlik Dali Iii | 3 | 2 | 4 | 5 | ZS |
UZS403 | Uzmanlik Dalinda Staj I | 2 | 4 | 4 | 8 | ZS |
Kredi | 13 | 10 | 18 | 30 |
VIII. YARIYIL
Kodu | Dersin Adı | T | U | K | AKTS | Türü |
---|---|---|---|---|---|---|
ARP 402 | Araştirma Projesi Ii | 2 | 0 | 2 | 4 | Z |
BİO 402 | Biomekanik | 3 | 0 | 3 | 5 | Z |
STD 402 | Seçmeli Teorik V | 2 | 0 | 2 | 3 | S |
ÜOS402 | Üniversite Ortak Seçmeli Ii | 1 | 2 | 2 | 5 | S |
UZD 404 | Uzmanlik Dali Iv | 3 | 2 | 4 | 5 | ZS |
UZS 402 | Uzmanlik Dalinda Staj Ii | 2 | 4 | 4 | 8 | ZS |
Kredi | 13 | 8 | 17 | 30 |
Ders İçerikleri
I YARIYIL
TUR101 TÜRKÇE 1 YAZILIMI
Yazı dilinin ve yazılı iletişimin temel özellikleri, yazı dili ile sözlü dilin arasındaki temel farklar. Anlatım: yazılı ve sözlü anlatım; öznel anlatım, nesnel anlatım; paragraf; paragraf türleri (giriş-gelişme-sonuç paragrafları). Metnin tanımı ve metin türleri (bilgilendirici metinler, yazınsal metinler); metin olma koşulları (bağlaşıklık, tutarlılık, amaçlılık, kabul edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinler arası ilişkiler). Yazılı anlatım (yazılı kompozisyon: serbest yazma, planlı yazma); planlı yazma aşamaları (konu, konunun sınırlandırılması, amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi; yazma planı hazırlama, kâğıt düzeni); bilgilendirici metinler (dilekçe, mektup, haber, karar, ilan/reklam, tutanak, rapor, resmi yazılar, bilimsel yazılar) üzerinde kuramsal bilgiler; örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları; bir metnin özetini ve planını çıkarma; yazılı uygulamalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
YBD101 YABANCI DİL I
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste ilgi çekici bağlamlar yaratılarak, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar verilerek, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanımı gösterilerek öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri geliştirilecek ve yabancı dil yeterlikleri artırılacaktır.
ANT101 İNSAN ANATOMİSİ VE KİNESİYOLOJİSİ
İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku, organlar, sistemler ve hareket sisteminin yapıları, anatomik terimler ve kavramlar, düzlemler, eksenler, baş, boyun, gövde, üst ve alt kısımların hareketleri ve harekete katılan kasların kasılması sırasındaki fonksiyonları, meydana getirdikleri eklem hareketleri, sportif hareketlerin kinesiyolojik analizleri
SBI101 SAĞLIK BİLGİSİ VE İLK YARDIM
Sağlık bilgisinin tanımı, amacı, sağlıkla ilgili gelişmeler, enfeksiyonel ve ölümcül hastalıklardan korunma, sağlıklı yaşam tarzını geliştirmekle ilgili metodlar, hijyen, çevre koşulları, çocuklar ve gençler için zararlı alışkanlıklar ve etkileri, çocuk ve gençlerde sık görülen spor yaralanmaları ve korunma yolları. İlkyardım, tanımı, amacı, acil durumlarda kara verme, pansuman ve bandajlama, taşıma, solunum ve kalp durması, yaralanma ve kanamalar, ısı yaralanmaları, yanık, zehirlenme, tıkanma ve boğulma, kırıklar ve diğer kas-iskelet sistemi yaralanmaları, dolaşım sistemi sorunları, omurga travmaları, yabancı cisim batmaları, hayvan ve böcek ısırıklarında ilkyardım.
BES101 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ
Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri ve işlevi. Spor ve egzersizle ilgilenen bilim dalları ve bu dallara ait temel kavramlar.
AEI101 ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE İLKELERİ
Antrenörün tanıtımı, görevleri ve yenetim şekilleri, Türkiye'de antrenör eğitiminin gelişimi, yapılması ve antrenor yetiştirme ilkeleri. Değişik ülkelerdeki antrenör eğitimi ve Türkiye ile kıyaslanması ve yorumlanması. Ulusal ve uluslararası çağdaş antrenör eğitiminin geleceği.
YÜZ101 BİREYSEL SPORLAR I (YÜZME)
Yüzme bilmeyen öğrencilere yüzmeyi ve suda durabilmeyi öğretmek. Yüzmenin temel prensipleri hakkında bilgi vermek, crawl, sırtüstü, kurbağalama ve kelebek tekniklerinin öğretim basamaklamalarını çalıştırarak yüzme gelişimlerini sağlamak.
2. YARIYIL
TUR102 TÜRKÇE II: SÖZLÜ ANLATIM
Sözlü dilin ve sözlü iletişimin temel özellikleri. Sözlü anlatım; konuşma becerisinin temel özellikleri (doğal dili ve beden dilini kullanma); iyi bir konuşmanın temel ilkeleri iyi bir konuşmacının temel özellikleri (vurgu, tonlama, duraklama; diksiyon vb.). Hazırlıksız ve hazırlıklı konuşma; hazırlıklı konuşmanın aşamaları (konunun seçimi ve sınırlandırılması; amaç, bakış açısı, ana ve yan düşüncelerin belirlenmesi, planlama, metni yazma; konuşmanın sunuluşu). Konuşma türleri:(karşılıklı konuşmalar, söyleşi, kendini tanıtma, soruları yanıtlama, yılbaşı, doğum, bayram v.b. önemli bir olayı kutlama, yol tarif etme, telefonla konuşma, iş isteme, biriyle görüşme/röportaj yapma, radyo ve televizyon konuşmaları, değişik kültür, sanat programlarına konuşmacı olarak katılma v.b.). Değişik konularda hazırlıksız konuşma yapma, konuşma örnekleri üzerinde çalışmalar ve sözlü anlatım uygulamaları, konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltme.
YBD102 YABANCI DİL II
Bu ders, üniversite öğrencilerinin kendi alanlarında yürüttükleri her türlü akademik faaliyette okuma, konuşma, dinleme ve yazma becerilerini belirli bir etkinlikte kullanabilmelerini sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Bu derste öğrencilerin "Yabancı Dil I" dersinde kazandıkları bilgi ve becerilerin bir üst seviyeye çıkartılması hedeflenmelidir. Bu yapılırken ilgi çekici bağlamlar yaratılmasına, dilin işlekliğini artırıcı alıştırmalar yapılmasına, dilin gerçek iletişim becerilerinde kullanılmasına ve bu yolla öğrencilerin dilsel ve iletişimsel yetileri ile yabancı dil yeterliklerinin artırılmasına özen gösterilmelidir.
BİL102 BİLGİSAYAR I
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde İnternet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve ilgili etik kavramları.
ATL102 ATLETİZM
Bu dersin amacı, atletizm spor dalını oluşturan koşu, atlama, atma, yürüyüş ve çoklu branşlara ilişkin yarışma kurallarını öğretme, saha ve araç-gereçleri tanıtmaktır.
BSÖ114 CİMNASTİK
Temel Hareket Grupları (Yürüyüş, Adım Değiştirme, Koşma, Galop) -Daire Teknikleri (İçe Bükümü, İçten Dışa Dönüşler) - Denge Duruşları (Tek Ayak Üzerinde sıçrama türleri, tali çalışmalar) -Çember aleti tutuş şekilleri-serbest hareketler, atlama, sıçrama.
DBG102 SPORDA DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Başta sporcu ve antrenör olmak üzere sporla ilgili tüm birimlerin aralarındaki ilişkilerini ve davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler.
SÖD102 SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Sporcu performansı ile ilgili kavramlar, ölçme ve değerlendirme kriterleri, basit testlerin hazırlanması gerekliliği amacı ve uygulama prosedürleri, vücut kompozisyonu.
SYS102 SPORDA YETENEK SECİMİ
Sporlarda gelişim özellikleri dikkate alınarak performans sporuna hazırlayıcı test özelliklerinin gözetimi ve uygulama alanlarını inceler. (Model – teknik ve elde edilen verilerin analiz konuları).
3. YARIYIL
AIT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
Atatürk ilke ve İnkılâplarını öğretmek ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini tahlil etmektir.
AEİ203 ANTRENÖRLÜKTE ETKİN İLETİŞİM
Antrenörün başta sporcu, teknik heyet, yardımcı spor elemanları ve yöneticilerle olmak üzere basın ve taraftar gibi diğer spor unsurlarıyla kurması gereken ilişkilerin irdelenmesi ve yorumlanması.
ATB201 ANTRENMAN BİLGİSİ I
Antrenman kavramı ve temel ilkeleri, antrenmanın organizma üzerine etkileri, yorgunluk, toparlanma, antrenman bölümleri, planlanması, mikro, makro, yıllık planlama ve periyodizasyon, yüklenme ve temel ilkeleri, sürantrenman, sporda yetenek seçimi, biyomotor yeteneklerin geliştirilmesi.
BİS201 SEÇMELİ BİREYSEL SPORLAR I (GÜREŞ, TENİS, MASA TENİSİ, FİTNES)
İlgili spor dalında temel bilgi teknik ve taktik anlatım ve uygulaması.
SBS203 SPORCU BESLENMESİ
Temel beslenme ilkeleri, karbonhidratlar, yağlar, proteinler, mineraller, vitaminler ve suyun organizmadaki görevleri, fiziksel performansa etkileri, yarış öncesi, arası ve sonrası beslenme ilkeleri, yaş, cinsiyet ve hastalık durumlarına göre beslenme, sporda ağırlık kontrolü.
SFZ201 SPOR FİZYOLOJİSİ I
İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku organlar ve sistemlerin yapı ve fonksiyonları, egzersizde insan organizmasının enerji kaynakları ve sportif aktivitelerle ilişkisi, yorgunluk ve toparlanma, egzersize metabolik ve hormonal cevaplar, antrenmanın fizyolojik temelleri, kuvvet ve dayanıklılık antrenmanlarında ortaya çıkan akut ve kronik uyumlar, egzersizde cinsiyet farkı, yükselti, sıcak ve soğuk ortamda egzersiz, egzersiz fizyolojisinde temel laboratuvar uygulamaları ve performansın değerlendirilmesi.
THE201 TEMEL HAREKET EĞİTİMİ
Bu ders temel hareket eğitiminin tanımını, çeşitli becerileri öğrenmelerini ve geliştirmelerini sağlamak için vücut, efor (kuvvet, zaman ve akıcılık) ve uzay (seviye, yön, ilişki, obje ve insan) kavramlarını birleştirerek dengeleme hareketlerini, yer değiştirme hareketlerini, nesne kontrolünü, birleştirilmiş hareketlerin temel becerilerini ve öğretimini kapsamaktadır.
TSP203 SEÇMELİ TAKIM SPORLARI (BASKETBOL, FUTBOL, HENTBOL, VOLEYBOL)
İlgili spor dalında temel bilgi teknik ve taktik anlatım ve uygulaması.
4. YARIYIL
AİT 102 ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILAP TARİHİ II
Atatürk ilke ve İnkılâplarını öğretmek ve Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini tahlil etmektir.
ATB 202 ANTRENMAN BİLGİSİ II
Örnek periyodizasyon uygulamaları, farklı antrenman yöntemlerinin incelenmesi ve karşılaştırılmaları
BİS 202 SEÇMELİ BİREYSEL SPORLAR II (GÜREŞ, TENİS, MASA TENİSİ, FİTNES)
İlgili spor dalında temel bilgi teknik ve taktik anlatım ve uygulaması.
SPG 204 SPOR PEDAGOJİSİ
Etkin bir antrenör kimdir? Antrenör hazırlama, Antrenör davranışı, Tutum özellikleri, Antrenör hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken özellikler, Antrenör analizi, Öğrenme öğretme yaklaşımları ve süreçleri, öğretme modelleri. Öğretme stratejileri, Antrenman ortamı düzenleme ve teknoloji kullanma, Antrenörlere yöneticilik öğretimi, Spor eğitimindeki sistematik yaklaşımlar.
SPS 202 SPOR PSİKOLOJİSİ
Spor psikolojisi dersi müsabaka öncesi, müsabaka esnası ve müsabaka sonrasındaki sporcu ve diğer süjelerin davranışlarını ele alan ve bu davranışların altında yatan nedenleri açıklamaya çalışan bir derstir.
SFZ 202 SPOR FİZYOLOJİSİ II
İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku organlar ve sistemlerin yapı ve fonksiyonları, egzersizde insan organizmasının enerji kaynakları ve sportif aktivitelerle ilişkisi, yorgunluk ve toparlanma, egzersize metabolik ve hormonal cevaplar, antrenmanın fizyolojik temelleri, kuvvet ve dayanıklılık antrenmanlarında ortaya çıkan akut ve kronik uyumlar, egzersizde cinsiyet farkı, yükselti, sıcak ve soğuk ortamda egzersiz, egzersiz fizyolojisinde temel laboratuvar uygulamaları ve performansın değerlendirilmesi.
STD 202 SEÇMELİ TEORİK I (SPORDA TEKNOLOJİ)
Spor bilimleri, mühendislik ve teknoloji ∙ Spor malzemeleri ∙ Spor kıyafetleri ∙ Sporcu beslenmesi ∙ Antrenman ve spor bilimlerinde teknoloji kullanımı ∙ Sporda bilişim ∙ Spor hekimliğinde gelişen teknoloji ∙ Sporcu sağlığı, performans ve ilaç kullanımı ∙ Spor ekonomisi ve yönetimi.
TSP 204 SEÇMELİ TAKIM SPORLARI II (BASKETBOL, FUTBOL, HENTBOL, VOLEYBOL)
İlgili spor dalında temel bilgi teknik ve taktik anlatım ve uygulaması.
5. YARIYIL
BİS 301 SEÇMELİ BİREYSEL SPORLAR III (GÜREŞ, TENİS, MASA TENİSİ, FİTNES)
İlgili spor dalında temel bilgi teknik ve taktik anlatım ve uygulaması.
PSG303 PSİKOMOTOR GELİŞİM
Psikomotor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, psikomotor gelişimi etkileyen faktörler, kuramsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim, psikomotor gelişim dönemleri, psikomotor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı arasındaki ilişki, çocuklarda psikomotor davranışların değerlendirilmesi.
SDM 303 DOPİNGLE MÜCADELE
Öğrencilere yaygın olarak kullanılan bazı ergojenik destek yöntem ve maddeleri hakkındaki bilgilerin, bunların dopingle ilişkisi ile dopingin zararları ve dopingle mücadele hakkında bilgi aktarmaktır.
SPO 303 SPORDA PERFORMANS ÖLÇÜMLERİ
Sportif performansın değerlendirilmesi ve bu değerlendirmenin yapılabilmesi için uygulanan yaygın kullanılan ve genel kabul görmüş ölçüm yöntemleri.
SRS 303 SPOR SOSYOLOJİSİ
Sporun toplum üzerindeki ve toplumun spor kültürü üzerindeki etkilerinin incelenmesi.
STD 301 SEÇMELİ TEORİK II
İlgili konuda öğrencinin bilgi sahibi olması için temel kaynaklar ve uygulamalar eşliğinde konu aktarımı.
TSP 301 SEÇMELİ TAKIM SPORLARI III (BASKETBOL, FUTBOL, HENTBOL, VOLEYBOL)
İlgili spor dalında temel bilgi teknik ve taktik anlatım ve uygulaması.
UZD 301 UZMANLIK DALI I (BASKETBOL, FUTBOL, HENTBOL, VOLEYBOL, VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES, YÜZME)
Öğrencinin antrenörlük eğitimi aldığı branşa ait temel antrenman teknikleri ve performans gelişim yöntemleri.
6. YARIYIL
BİS 302 SEÇMELİ BİREYSEL SPORLAR IV (GÜREŞ, TENİS, MASA TENİSİ, FİTNES)
İlgili spor dalında temel bilgi teknik ve taktik anlatım ve uygulaması.
ÇKS 304 ÇOCUK VE SPOR
Bu ders çocuklara sporun nasıl yaptırılacağını öğretmeye yöneliktir.
DAS304 DOĞA SPORLARI
Doğa ortamında yaşama uyum sağlama, güvenli hareket bilgi ve becerisi. Bu bilgi ve becerilerin seçilecek bir doğa sporunda uygulanması (Trekking, Orientiring, Dağcılık, Mağaracılık, Kano, Rafting, İzcilik,Yelken).
EGZ302 EGZERSİZ VE YAŞAM KOÇLUĞU
Yaşam Koçluğu, kişinin önce kendi özüne yaptığı bir yolculuk programıdır. Çünkü kişinin gelişim ve değişimine koçluk, bu yolculuk ile gerçekleşir. Bu ders, kendi yaşamına dışarıdan bakmak, içsel doğasını gözlemlemek, anlamak, kendini keşfetmek ve böylece potansiyelini optimum seviyede kullanmak isteyen ve tüm bunlara ilaveten; edindiği bilgi ve deneyimlerle başka insanların hayatlarında da benzer tecrübeler yaşamalarına destek olmak isteyen bireyler için bir fırsattır.
SYR 302 SPOR YARALANMALARI VE REHABİLİTASYON
Spor yaralanmalarını hazırlayan faktörler, yaralanma mekanizmaları, spor yaralanmalarından korunma ilkeleri, ısınma, soğuma, spor yaralanmalarında tedavi ilkeleri, türleri ve bandajlama ilkeleri.
SBO 304 SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
Harekete dayalı öğrenme ve performansı etkileyen kalıtsal, çevresel, psikolojik, sosyolojik, biyolojik, nörolojik, kinematik, metodik ve benzeri etmenlerin tanımı, süreci ve modelleri, beceri öğrenme aşamaları, beceri türleri ile becerilerin ölçülmesi.
STD 302 SEÇMELİ TEORİK III
İlgili konuda öğrencinin bilgi sahibi olması için temel kaynaklar ve uygulamalar eşliğinde konu aktarımı.
UZD 302 UZMANLIK DALI II (BASKETBOL, FUTBOL, HENTBOL, VOLEYBOL, VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES, YÜZME)
Öğrencinin antrenörlük eğitimi aldığı branşa ait temel antrenman teknikleri ve performans gelişim yöntemleri.
7. YARIYIL
ARP401 ARAŞTIRMA PROJESİ I
Öğrencinin antrenörlük eğitimi alanıyla ilgili olarak seçeceği bir konuda hazırlamakla yükümlü olduğu proje çalışması.
STD 401 SEÇMELİ TEORİK IV
İlgili konuda öğrencinin bilgi sahibi olması için temel kaynaklar ve uygulamalar eşliğinde konu aktarımı.
SUİ 401 SPORDA UYGULAMALI İSTATİSTİK
İstatistiğin tanımı, kapsamı, veriler ve düzenlenmesi, merkezi eğilim ve yayılım ölçüleri, korelasyon, olasılık, normal dağılım eğrisi, standart puanlar, örnekleme kuramı, hipotez testleri, spor alanından örneklerle istatistik hesaplamalar ve bilgisayarla uygulama.
SYO 403 SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yönetim, organizasyon, yöneticilik, Spor Yöneticiliği ile ilgili temel kavramlar, yönetim biliminin ilke, teknik ve yöntemleri ışığında spor organizasyon ve yönetimi, uluslararası spor kurum ve kuruluşları, Türk beden eğitimi ve spor sisteminin teşkilat ile yönetim yapısı, işleyişi.
ÜOS401 ÜNİVERSİTE ORTAK SEÇMELİ I
Üniversite bünyesinde açılan seçmeli derslerden öğrencinin tercih edeceği bir alanda almakla yükümlü olduğu derstir.
UZD403 UZMANLIK DALI III (BASKETBOL, FUTBOL, HENTBOL, VOLEYBOL, VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES, YÜZME)
Öğrencinin antrenörlük eğitimi aldığı branşa ait temel antrenman teknikleri ve performans gelişim yöntemleri.
UZS403 UZMANLIK DALINDA STAJ I (BASKETBOL, FUTBOL, HENTBOL, VOLEYBOL, VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES, YÜZME)
Öğrencinin antrenörlük eğitimi aldığı branşa ait konunun uzmanı antrenörlerin yanında aldığı uygulamalı temel eğitim.
8. YARIYIL
ARP402 ARAŞTIRMA PROJESİ II
Öğrencinin antrenörlük eğitimi alanıyla ilgili olarak seçeceği bir konuda hazırlamakla yükümlü olduğu proje çalışması.
BİO 402 BİOMEKANİK
Biyomekaniğin temelleri, Biyomekanik bilgisinin kullanımı ve yararları, İnsan hareketinin incelenmesi; Hareketin Kinematiği: Yol, Uzaklık, Hız Sürat: Uzaklık ve yol: Öteleme Hareketinde Hız; Dönme Hareketinde Hız Yörüngesel Hız; Açısal Hız; Projeksiyonlar, Yer çekimi, Serbest düşme, Dikey atışlar, Yatay atışlar; Açısal Hareketin Kinetiği: Hareket, Eksen ve dizilimlerin dikdörtgen ve polar koordinat sistemleri, Ağırlık merkezi, Hareket ve Denge; Başlangıç Evresi; Ana Evre; Sonuç Evresi.
STD402 SEÇMELİ TEORİK V
İlgili konuda öğrencinin bilgi sahibi olması için temel kaynaklar ve uygulamalar eşliğinde konu aktarımı.
ÜOS402 ÜNİVERSİTE ORTAK SEÇMELİ II
Üniversite bünyesinde açılan seçmeli derslerden öğrencinin tercih edeceği bir alanda almakla yükümlü olduğu derstir.
UZD404 UZMANLIK DALI IV (BASKETBOL, FUTBOL, HENTBOL, VOLEYBOL, VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES, YÜZME)
Öğrencinin antrenörlük eğitimi aldığı branşa ait temel antrenman teknikleri ve performans gelişim yöntemleri.
UZS 402 UZMANLIK DALINDA STAJ II (BASKETBOL, FUTBOL, HENTBOL, VOLEYBOL, VÜCUT GELİŞTİRME VE FİTNES, YÜZME)
Öğrencinin antrenörlük eğitimi aldığı branşa ait konunun uzmanı antrenörlerin yanında aldığı uygulamalı temel eğitim.
Toplam Saat: 176/185 |
Teorik: 120/129 |
Uygulama: 56/58 |
Seçmeli Dersler: T:32/39 U:27/40 AKTS: 81/93 |
AKTS: 240/240 Kredi: 152/158 |
Z: Zorunlu S: Seçmeli ZS: Ders zorunlu branş seçmeli |
Antrenörlük Eğitimi Bölümleri bu programın %70’ini uyguladıkları takdirde akreditasyon işlemlerindeki temel zorunlulukları yerine getirmiş olacaklardır. Diğer taraftan yeni yürürlüğe giren Antrenör Eğitimi Yönetmeliği’ni de dikkate alarak, Antrenörlük Eğitimi Bölümleri Çekirdek Müfredat programını Fakülte ve Yüksek Okulların Antrenörlük Eğitimi Bölümleri kendi imkan, öğretim üyesi, coğrafi şartlar, tesis ve laboratuvarlar gibi ön şartlarına göre düzenleyebileceklerdir.
Bu bağlamda çekirdek programda yer alan 68 dersin %70’ i olan 48 dersin Yakın Doğu Üniversitesi Antrenörlük Eğitimi Bölümü müfredatında yer alması gerekmektedir.