YDÜ SBF Spor Yöneticiliği Bölümü – Kalite Politikaları

Günümüz ve geleceğin karmaşık dünyası arasında köprü görevi yapan yükseköğretim kurumlarının değişime, yenilenmeye ve çağdaşlaşmaya ihtiyacı vardır. Bu bağlamda, yükseköğretim kurumları önemli sorumluluklar almaktadırlar. Üniversitelerin toplumsal ve evrensel değişimi yakalayabilmelerinin önemi günümüzde açık bir şekilde görülmektedir. Bir yandan bilgiyi üretme ve yayma, diğer yandan da öğrencileri belirli niteliklere sahip olarak çalışma hayatına hazırlıklı görevli üniversiteler, uluslar arası bilim ve teknolojinin aktif bir üyesi ve temsilcisi olmalıdır. Çünkü, artık bilgi zenginleşmesine katkıda bulunan, bilgi üreten üniversiteler 21. yüzyılda ayakta kalabileceklerdir.

YDÜ SBF Spor Yöneticiliği Bölümü’nün temel amacı, hizmet sürecinin hem girdisi hem de çıktısı konumundaki öğrencilerin tatmin edilmesi ve topluma nitelikli insangücü kazandırılmasıdır. Topluma nitelikli iş gücünün kazandırılması ise sunulan eğitim hizmetinin kalitesine bağlıdır. Bir hizmet işletmesi olarak eğitim kurumlarının kalitelerini artırabilmeleri, öğretim elemanlarının kalite eğitiminden ne anladıkları ile sundukları hizmetin niteliğinin bilinmesini gerektirir. Kalite faaliyetlerinin hareket noktası ise, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının birbirlerinden ve kurumlarından beklentileri olmalıdır.

Yükseköğretim seviyesinde çağı yakalamış bir toplumun ekonomik bünyesinde kuvvetli bir yapı oluşturacağı ve geleceğe güvenle bakacağı herkes tarafından kabul edilen bir gerçektir. Gelişmiş ülkelerde bu gerçek ön plana çıkarılarak yükseköğretim kalitesi açısından sürekli olarak gözden geçirilmekte ve hükümetlerin, özel sektörün ve medyanın gündeminde önemli bir konu olarak yerini korumaktadır.

Başarının ve kalitenin artırılmasında gerekli bir unsur olarak görülen kalite anlayışı, tüm yönetim ve süreçlerine bütünsel bir yaklaşım olarak yerleştirilmelidir. Bu da ancak çağdaş ve akılcı bir yönetim anlayışı olan toplam kalite yönetimi ile mümkün olacaktır. Öğrencilerin mezun olduktan sonra istihdam edilebilmeleri, istihdam edildikleri alanlarda ilerlemeleri, değişime uyum sağlayabilmeleri, hizmete başlamadan önceki aldıkları eğitim kalitesi ile doğru orantılıdır. Dolayısıyla kalite için mezunların izleme ve takip işlemlerini sürdürülmelidir. YDÜ SBF Spor Yöneticiliği Bölümü çalışanlarının, fakültedeki öğretim programının hazırlanmasında büyük katılımı vardır. Bu çerçevedeki kalite politikaları aşağıdaki gibidir:

• Öğrenciler, karşılaşacakları problemlerin çözümü sonucunda mağdur olmazlar,
• Öğrenci tatmini açısından donanımlı liderler etkin rol oynar,
• Ekip çalışmasına önem verilir,
• Hizmet içi eğitim süreklidir,
• Etkin haberleşme ağı vardır,
• Öğretim elemanları bölümlerine son derece sadıktır.

Bu çerçevede yönetimin kalite anlayışı ve değişen şartlara uyum sağlayabilmesi, çağdaş eğitim sistemleri açısından son derece önemlidir. Üniversite yönetimi kalite konusunda temel kavramları anlamalı ve temel kavramlar çerçevesinde üniversiteleri için gerekli faaliyetleri gerçekleştirmelidirler. Toplam kalite yönetimi adım adım başarıya ulaşacak, uzun dönemli bir çalışmayı gerektirmektedir. Bu konuda kalite açısından rehberlere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çerçeve, üniversitenin kalite açısından misyon ve vizyonunu belirleyecektir.

Özetler nitelikli insangücü yetiştirmenin şartlarından biri de yükseköğretimde kalite standartlarının yükseltilmesidir. Genç neslin değişime ayak uydurmaları, problem çözme yollarını kullanabilmeleri, anında ve isabetli karar verme becerisi kazanmaları, geçerli çözüm yolları üretmenleri, reel düşünebilme yeteneği kazanabilmeleri YDÜ SBF Spor Yöneticiliği Bölümü’nün genel hedefidir.