YDÜ Spor Bilimleri Fakültesi
Stratejik Plan
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü
Vizyon
Evrensel beden eğitimi ve spor bilimleri anlayışı çerçevesinde bilimsel yönden etkin, uygulama alanlarında sürekli gelişimi hedefleyen, zengin içerik ve öğrenme yöntemleri sayesinde alanında etkin ve donanımlı öğrenciler yetiştirmektir.
Misyon
Analitik düşünen, güncel bilgiyi takip eden, çağdaş sportif hizmet verebilecek yeterlilikte bilimsel bilgi ve beceriye sahip bireyleri yetiştirmenin yanı sıra, sportif sorunlara duyarlı ve çözümüne katkı sağlayabilen bireyler yetiştirmektir. Bunların yanında toplum sağlığını koruma, geliştirme ve yükseltme bilincine ve yaratıcı düşünceye sahip bireyleri geliştirmektir.
Değerler
- Bilimsellik
- Saygı
- Duyarlılık
- Takım çalışması
- Yenilikçi yaklaşım
- Sorumluluk
- Bütünsel zindelik
- Sürekli gelişim
YDÜ SBF EVREN ANALİZİ
YARATILAN ÜSTÜNLÜKLER
- Üniversite yerleşkesi içerisinde çok yönlü ve donanımlı spor tesisleri,
- 7/24 yüz yüze ve uzaktan destekli tam donanımlı bir kütüphane erişimi,
- 25 yıllık öğretim deneyimi,
- Paydaşlarla etkin işbirliği ve uygulama alanlarının çeşitliliği,
- Genç ve nitelikli akademik personel,
- Prestijli bir üniversite bünyesinde yer almak,
- Mezun sayısı ve mevcut istihdam fırsatları ile bu alandaki bilinirlilik,
- Spor bilimlerindeki teknolojiyi kullanabilen akademik personel,
- Öğretim programında çağdaş anlayış ve yeni yönelimler,
- Öğretim yöntemlerinde çağdaş anlayış ve yeni yönelimler,
- Nitelikli ve yeterli sayıda seçmeli ders,
- Ulusal ve uluslararası organizasyonlarda aktif görev alan personel,
- Ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulan bildiriler,
- Ulusal ve uluslararası atıflı dergilerde yer alan makaleler,
- Akademik personelin spor bakanlığı, spor federasyonları vb. kurmaların stratejilerinin belirlenmesinde tercih edilen ve hizmet satın alınan bir nitelikte olması,
- Lefkoşa’nın 5 km. kuzeyinde yer alması ve yeterli ulaşım aracından faydalanabilir olması (Kütüphane, sağlık hizmetleri, sosyal, kültürel ve sportif etkinlikler….),
- Akademik personel ile öğrenciler arasında aktif ve etkin iletişim güçlü yönlerimizdir.
YARATILAN FIRSATLAR
- Uluslararası fonlara ulaşım olanağı (TUBİTAK, AB, UNDP, …),
- Türkiye Cumhuriyetine yakın ve ulaşılabilir olmak,
- Uzaktan eğitim teknolojisindeki ilerlemeler,
- Sporun giderek endüstrileşmesi,
- Spor ile ilgili yeni ve farklı istihdam alanlarının ortaya çıkması,
- Diğer bölümlerle ortak projeler yapabilme,
- Artan rekabete uyum sorununun yaşanmaması,
- İki toplumlu (Rum-Türk) projelerin yapılabilmesi,
- Öğretim elemanlarının yeni oluşturulacak organizasyonlarda görev alması,
- Kamuoyunda spora karşı yoğun ilgi olması,
- Sağlıklı yaşam ve spor bilincinin hızla gelişiyor olması,
- Spor ve rekreasyon bilincinin toplumda gelişiyor olması,
- Avrupa Birliği ilişkileri ve uyum çalışmaları,
- Üniversite yönetiminin araştırmalara verdiği önem ve destek,
- Devletin araştırma projeleri bütçesinin artışı.
PESTLE ANALİZİ
Kurumumuzun içerik analizi, şu anki durumunu, sahip olduğu varlıkları ve yeteneklerini belirleme sürecine ilişkin PESTLE Analizi aşığıdaki gibidir.
Politik: Ülkenin spor politikalarını belirleyen spor teşkilatının planlı, programlı ve stratejik olmayan yaklaşımları nedeniyle özellikle spor alanındaki ileriye yönelik planlama konusunda sıkıntı yarattığını görmekteyiz. Bu bağlamda her ne kadar da eğitim alanında herhangi bir kısıtlama yoksa da, özellikle ülkenin uluslararası alanda geleceğinin belirsizlik içeren planlamasında sorunlar yaşanmaktadır.
Ekonomik: Ülkenin içerisinde bulunduğu ekonomik sorunlar nedeniyle özellikle yabancı para birimlerinin geleceği ile ilgili belirsizlik bulunmaktadır. Bu da bu alandaki reel sektörün daralmasına yol açmaktadır. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (KKTC) ekonomisinin eğitim kurumlarını doğrudan etkileyen ve uzun vadeli yansımaları olan performansının belirleyici faktörleri içerisinde Türk Lirası’nın yabancı paralar karşısındaki değer kaybıdır.
Sosyal: KKTC’ndeki kültürel eğilimler, demografik ve nüfus yapısına ilişkin istatistikler, spor bilimlerine ilişkin kurumlar açısından eğitim, öğretim ve yönetim etkinlikleri konusunda belirleyicidir. Bu süreçte Spor Bilimleri Fakültemiz öncü fonksiyona sahip bir fakültedir.
Teknolojik: Teknolojide görülen ve bir sanayi dalındaki operasyonları etkileyen yenilikleri (inovasyonları) içermektedir. Burada bir pazardaki otomasyon seviyesi, araştırma-geliştirme faaliyetleri ve teknolojik farkındalıktan söz edilmektedir.
Yasal: Eğitim kurumlarının kendi politikalarını gütme iradesi olsa da bu kuruluşların içinde oldukları ülkelerde bir dizi kanun, iş çevresini etkilemektedir. Yasal tahliller, her iki hususun da gündeme katılmasıyla birlikte kanuni düzenlemeler ışığında eğitim kurumunun stratejilerinin belirlenmesine yönelik bir çabadır. Bu çerçevede KKTC’de faaliyet gösteren spor bilimleri fakültelerinin öğrenci alım sürecine ilişkin “Özel yetenek Sınavı” maalesef YÖK tarafından sonlandırırlmış ve öğrenci alım kriterimiz Eşit Ağırlık’la 300 bin barajı içerisine sokulmuştur.
Çevresel: Çevresel etmenler doğal çevrenin etkilediği ya da doğal çevre tarafından belirlenen hususları içermektedir. Spor turizmi çevresel faktörler açısından büyük öneme sahiptir. İklim, hava koşulları, coğrafi konum, küresel iklim değişikliği, çevreye verilen zararlar karşılıkları gibi unsurlar, tamamı olmasa da çevresel tahlilin önemli parçalarıdır. Bu çerçevede Spor Bilimleri Fakültemizin faaliyet gösterdiği coğrafyada yukarıda belirtilen unusurlar açısından avantajlıdır.
AMAÇLARIMIZ
- Yakın Doğu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nin ulusal ve uluslararası düzeyde bilinirlik saygınlık ve prestijinin artırmak,
- Spor Bilimleri Fakültesi’nin öğrenci sayısından çok niteliğini artırmak,
- Evrensel spor bilimine ve sporla ilgili bölgesel problemlere çözüm ve katkıda bulunmaktır.
Amaç 1. Yakın Doğu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nin ulusal ve uluslararası düzeyde bilinirlik saygınlık ve prestijinin artırmak
Hedefler:
Hedef 1. Ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum ve seminerlere katılımı artırmak.
Hedef 2. Bilimsel dergilerde yayımlanmış kaliteli makale sayısını artırmak.
Hedef 3. Mezunlarının istihdam edilebilirlik oranını artırmak ve mezun bağını güçlendirmek.
Performans Göstergeleri (PG):
PG 1. Ulusal kongre, sempozyum ve seminerlerdeki sözel ve poster bildiri sayısı.
PG 2. Uluslararası kongre, sempozyum ve seminerlerdeki sözel ve poster bildiri sayısı.
PG 3. SSCI, ESCI ve SCOPUS dergilerde yayın sayısı.
PG 4. Uluslararası saygın dergilerde yayın sayısı.
PG 5. Öğretim Üyelerimizin ulusal ve uluslararası dergilerde hakemlik görevi alması.
PG 6. Öğretim Üyelerimizin ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum, panel ve seminerlerde konuk konuşmacı veya moderator olarak görev alması.
Amaç 2. Spor Bilimleri Fakültesi öğrenci sayısı ve niteliğini artırmak.
Hedef 1. Öğrenci tercihlerinde öncelikli olmak.
Hedef 2. Öğrenci sayısı ve kalitesini yıllara artırmak.
Hedef 3. Öğrenci sayısında kadın erkek cinsiyet dengesini sağlamak.
Hedef 4. Eğitimin kalitesini artırmak.
PG 1. Dönem başı yetenek belirleme sınavı ön kayıtlı öğrenci sayısı.
PG 2. Yeni öğretim dönemine kayıt olan öğrenci sayısı.
PG 3. Çift dal veya yatay geçişlerde tercih eden öğrenci sayısı.
PG 4. Sayıca az olan kadın öğrenci sayısının erkek öğrencilere oranı.
PG 5. Mezun ve öğrenci geri bildirim göstergeleri.
PG 6. Mezun öğrencilerin referans sayısı.
PG 7. Akreditasyon raporları ve geri bildirimleri.
Amaç 3. Evrensel spor bilimine ve sporla ilgili bölgesel problemlere çözüm ve katkıda bulunmak.
Hedef 1. Paydaşlarla etkin işbirliği çerçevesinde projelerde yer almak ve yeni projeler hazırlamak.
Hedef 2. Ulusal ve uluslararası projelerde yer almak ve bu projeleri yönlendirmek.
Hedef 3. Milli Eğitim Bakanlığı ve spor federasyonları ile etkin işbirliği yapmak, faaliyetlerinde bulunmak.
PG 1. Yürütülen ulusal, uluslararası ve bölgesel projelerin sayısı.
PG 2. Paydaşlar tarafından yürütülen ve fakültemizin destek verdiği proje sayısı.
PG 3. Topluma hizmet uygulamaları bünyesinde yerel yönetimlerin etkinliklerinde görev alma sayısı.
PG 4. Öğretim Üyelerimizin Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı kurs, seminer ve program geliştirme etkinliklerinde yer alma sıklığı.
PG 5. Spor federasyonlarının kurs, seminer ve eğitimlerinde görev alma sıklığı.
PG 6. Milli Eğitim ve Spordan Sorumlu Bakanlığa bağlı spor federasyonlarının eğitim birimlerinde görev alan öğretim üyesi sayısı.
İzleme Ve Değerlendirme
YDÜ Spor Bilimleri Fakültesi ve YDÜ Kalite Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan bu plan, belirlenen stratejik amaçlar, hedefler, performans göstergeleri ve fakültenin geleceğinin belirlenmesinde yol gösterici olması beklenmektedir. Stratejik yaklaşımın önemine inanan kurumumuz, yüksek kaliteyi hedefleyen yapısıyla amaçları doğrultusunda çalışmalarını sürdürecektir.
Prof. Dr. Nazım Serkan Burgul
YDÜ Spor Bilimleri Fakültesi, Dekan
YDÜ Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Başkan